marți, 1 mai 2012

amintiri , amintiri si cutia de bomboane....

Blaj
I


....In Primii  zece  ani ai copilariei am pomenit in pravalie un aprozar de stat, era vanzator un anume Nea Grigore.  Nu intelegeam atunci nimic din ceea ce se intampla, in primul rand ca parintii nu prea vorbeau. Nu ne povesteau din vremurile vechii, dat fiind situatia apasatoare politica din Romania aniilor '50-'60. Cred ca stiti, cei tineri din lectura, cei de varsta mea sau mai mari acele vremuri  In acel timp, jumatate din casa era  ocupata de stat , aprozarul ,traiam foarte greu in 2-3 camere parintii cu cei 6 copii. Tatal meu lucra  in diverse  locuri  pentru a-si putea intretine familia numeroasa  . A fost poate cel mai greu moment al familiei mele cat si a multor alte familii de negustori   si nu numai , ai Romaniei acelor timpuri, dar ca printr-un miracol  Blaj, printr-o miscare de "magician" a reusit contrar evidentelor, sa scoata aprozarul de stat din casa noastra, ...
   II
. ...Nu am reliefat si am sa documentez  cu fotografii,  momentul cu  brutaria de pe soseaua Mihai Bravu, la mica distata de locul unde locuiam,   am detinut la un moment dat o mica brutarie,  tatal meu  adolescent conducea brutaria ,  era furnizorul de paine pentru unitatea militara , Regimentul  de langa gara ...
    Era prieten cu comandantul regimentului  , jucau poker , faceau afaceri . Locuitorii din zonele apropiate brutariei stiu foarte bine generozitatea, bunatatea bunicii mele Ana si a tatalui meu. Pe obloanele care se vad in fundal, in perioadele grele de foamete saracii din zona Grivitei au scris  "Blaj tatal somerilor": cred eu acum, ca acest lucru denota frumoasa trasatura de caracter a lui, bunatatea, mila fata de cei saraci si larghetea de care era capabil.
    Acest episod mi-a fost povestit,  nu de tatal meu, ci de persoane care au trait acele timpuri, ca o paranteza,  tarziu imi spunea, ca el si-a facut pomenile in timpul vietii  "Nu vreau tata de la tine decat, din cand in cand ,sa publici in ziare un mic necrolog intrucat rubrica respectiva este foarte citita si ma cunoaste foarte multa lume din tara si din afara". Nu prea am publicat...
 III
      Din acest motiv scriu aceste randuri pentru a recupera... timpul pierdut; Peste ani,  inainte sa moara,  mi-a spus ca foarte multi au sa-i dea bani, avea o lista intreaga , dar m-a rugat sa-i absolv de orice datorie si sa nu le cer nimic.  Aveam in curte ,o motoreta Mobra lasata de un vecin caruia ii daduse o suma mai mare de bani .  Tin minte ca, dupa ce tata  a murit ,  stand in fata pravaliei , l-am observat pe acest om care locuia undeva pe 24 Ianuarie, aproape de colt, cumva pitit, sa nu il vad,ca nu cumva  sa- i cer datoria. Am strigat la el, spunandu-i sa vina,
    -Domnu' Blaj nu am sa va dau banii, va rog sa ma iertati"
     I-am spus sa ma urmeze in curte, m-a urmat putin stanjenit . In garajul in care aveam masina, era si  motoreta
   -O vezi ? Ia-o !"  S-a uitat la mine incurcat,  neintelegand ce se petrece"
   - Pai cum sa o iau,ca nu am bani.
   - Nu ai sa dai nici un ban, ia-o si du-o acasa".  Omul si - a luat motoretea , nevenindu-i sa creada ce se inampla....
    Acesta este un aspect minor. Asemenea povesti sunt multe.  La noi,  la gogoseria Blaj,  era de fapt o " casa de ajutor reciproc" o mica banca locala  de imprumut , telefon public ... pe multi a ajutat, multi au uitat sa ii returneze imprumuturile tatalui meu, Blaj  i-a iertat si inteles pe toti, dar aceasta insusire a lui, bunatatea, si dorinta de ajutorare a semenilor, a adus lui si familiei noastre si o destul de  mare nenorocire la un moment dat....
    IV
         Lucrand functionar  la IGO Mizil, impreuna cu Raul A , la rugamintile si insistentele lui Raul A. ca are nevoie de o suma  mai mare de bani, tata s-a oferit sa il ajute, apeland la un domn din Bucuresti, imprumutand,   suma de bani ,  necesara lui  Raul A, care avea  poate  o lipsa in gestiune . Era perioada anilor '60 , cand pentru 100 de lei sustrase , puteai face ...10 ani de puscarie....
  Tata  a vrut s-ai  faca un bine lui Raul sa l ajute...... Pentru acest motiv a fost considerat complice si a fost arestat si depus la penitenciarul Rudului , Ploiesti.
  A fost nevinovat , lasand acasa 6 copii fara ajutor, mama mea fiind casnica in acel moment....  Un dezastru pentru familia noastra,  6 luni cumplite, pentru ca atat timp a fost retinut, cred  ,dupa care a fost achitat , fiind considerat nevinovat.
    Dupa ce anii au trecut si totul a devenit  istorie pentru el, ne spunea, razand ca s-a descurcat foarte bine  acolo , lucrand la bucataria inchisorii povestindu- ne lucruri... ,,hazlii''.


     Imi aduc aminte perfect momentul cand s- a eliberat .
     Eram cu bunul meu prieten Lori Roman, baiatul avocatului Roman si a eminentei profesoare de matematici Magdalena Roman . A venit cineva nu mai tin minte cine  sa-mi spuna ca tata s- a eliberat. Am cazut din dud, pentru ca eram cu Lori in dudul lui imens din spatele curtii. Intr-un suflet am fugit spre casa. Traiam modest atunci, erau anii  '60 . Tata, tuns,, slabit statea pe marginea patului, ma tinea in brate.
     ..... Blaj  nu era un om patetic. Avea o forta de stapanire, exceptionala. Dupa cateva replici a scos o cutiuta de bomboane care avea un motociclist pe ea.  In momentul    cand desfaceai cutia, motocicleta trecea peste suportul cutiei si vibra , paraia .... O luase tatal meu Blaj de la Ploiesti, cand a iest din inchisoare.  A fost cea mai frumoasa cutie de bomboane din viata mea. A fost  declarat nevinovat.....  In acele vremuri, te arestau  fara judecata!... Arbitrariul era la.. moda...
    A- ti putut intelege foarte bine care a fost "vina  lui"  in acest caz. Binenteles ca dupa ce a iesit din inchisoare a incercat  sa recupereze banii dati acestui Raul A care , dupa ani  de detentie,  a lucrat la uzina Relaxa Mizil.
...
   V
          In '55  cand ne- am mutat in Carol  Balcescu 110 ,  casa   era intr-o stare  avansata de degradare ,cu toate ca era mare, cu ziduri groase, inalta, acoperita cu tabla, expusa pe colt, la intersectia dintre principalele strazi ale Mizilului , cele doua axe, N.Balcescu si 24 Ianuarie. Casa era construita pentru negustorie si pentru locuit avand o curte foarte mica asa cum erau  in general  casele de negustori, din centrele comerciale ale oraselor. Era construita unitar, privita din exterior. In interior avea patru camere mari, inalte, in primul corp, despartit printr-un coridor lung de celalalt corp care avea trei camere stil vagon de locuit. In total 7 camere  Tabla era veche, ne urcam in pod pe o scara exterioara , sa punem ligheane, ca ne ploua in casa.   Era cam neprimitoare, dar conta pozitia ei centrala , pravalia, pentru asta o luase Blaj.....
  In anii '70 am facut o baie  cu canalizare. fosa, boiler, tot ce trebuia am  montat un garaj adus de la Bucuresti ,de la Uzina Metalica. Tot atunci am facut o reparatie capitala a casei acoperind-o complet cu tabla galvanizata, baia, parchet de stejar, curtea betonata, garaj, gard din fier forjat, apa, canal, etc. Era o reparatie necesara, casa fiind pana la acea data destul de imbatranita,  avea aproape 70 ani de la construire.
   
 VI
      Dupa evacuarea aprozarului, a reusit  de fiecare data, sa  faca  ceva ! A adus in pravalia, de acum a noastra, un mare utilaj de facut si stocat inghetata, printr-un contract cu cooperatia de comert a orasului, urmand ca noi sa producem inghetata pentru punctele de desfacere  din oras  din cate imi amintesc erau in jur de patru..... Nu aparuse inca celebra inghetata Polar....
     Zau ca imi e pofta de un Polar. De! copilaria , tineretea noastra nu ne da pace ....
     Am multe amintiri de atunci, pentru ca aveam aproape 12 ani si am ajutat efectiv . Geamurile pravaliei erau astupate, masina lunga  de 3-4 metri era asezata  in mijlocul pravaliei. Noi nu vindeam inghetata, ci doar o fabricam   Cantitatea  pe care o produceam era mare, asa ca si producerea era destul de anevoioasa. Jucam fotbal pe str N. Balcescu cu fratele meu Toto, cu Buric Romulescu, pe care l-am "adoptat ", ne-a ajutat si ne-a fost ca un frate,  l-a respectat enorm pe tatal meu,  Marinica Zamfirescu-Niculescu, crescut de D-l Ionel Niculescu Mizil tatal adoptiv si al celebrului Paul Niculescu-Mizil, marele demnitar comunist .Costel    Ardeleanu,  Nicusor Ardeleanu , Ionica   Gheorghiu...
   Nu incepeam bine fotbalul , ca-o auzeam strigand pe mama ,  sa vin acasa  ca   sa am grija de cazanul in care fierbea compozitia ptr inghetata. Era cumplit, trebuia amestecat ore in sir , plecam cu tristete din strada de la fotbal , si ma duceam sa ajut..... Asa am crescut noi, muncind, ajutand familia. Nu ca   azi, cand copilul,  nu se duce sa  cumpere o paine , chiar daca- l rogi ....?  Conceptii .. moderne , nu invechite! ......".....
      VII          
.     ..De ce am spus fara emfaza, si sa-mi fie iertata lipsa de modestie, ca am avut un tata Blaj deosebit, cu toate ca a fost doar un mic negustor ! Era un autodidact, cu o cultura generala de invidiat, ce citise foarte mult , era un mic colectionar de timbre filatelice, ceasuri, tablouri, canta la mandolina, chitara, cunostea jocurile de societate, vorbea sarba evident, dar si rusa  si putina italiana  pentru   ca o perioada a avut si pasaport italian in anii  cand Italia fascista a ocupat  Albania , Macedonia ....avea  abonamente la zeci de reviste si ziare , factorul nostru postal care cred ca era din BabaAna  , spunea ca dnul Blaj are cele mai multe abonamente din oras : Sportul Popular, Romania Libera, Magazin Istoric, Lumea, Saptamana, Urzica ,Femeia, Sateanca, Pentru Patrie  Flacara  Magazinul .....
  .-Ce  cumperi  domne' toate prostiile, Sateanca  spre exemplu, ii spuneam.
 - Tata daca in fiecare din ele gasesti un singur articol interesant, inseamna  ca  nu am dat banii degeaba.   Judecati singuri ...!
  ....A reusit printre putini , sa-si pastreze in regimul comunist cetatenia  straina ,yugoslava, fiind cetatean  yugoslav cu rezidenta in Romania,  pana in ziua mortii, lucru ce  in anii '50- '65 i-a cauzat destul rau , nefiind lasat sa lucreze , fiind persecutat....
    Ca un amanunt ptr. cei tineri  cand pleca din oras , din Mizil, chiar pana la Ploiesti sa spunem ,  trebuia sa anunte militia , asa mari restrictii erau ...
   Dupa venirea la putere a lui Ceausecu si reglementarea relatiilor cu strainii, pasaportul  yugoslav  ne-a fost de un imens ajutor, strainii fiind la acea data aproape.... intangibili  . Pasaportul pe langa alte lucruri, ne-a ajutat sa putem deschide o pravalie particulara, in vremurile in care asa ceva era imposibil.
      Blaj- micul negustor a fost  particular  si in regimul comunist, nu a asteptat ...revolutia   ca majoritatea  comerciantilor  de azi ..... este din nou MARCA BLAJ....
   VIII
     
     Prin  casa noastra au trecut o sumedenie de oameni cunoscuti in perioada anilor '70-'80 cand a functionat gogoseria, casa lui era permanent deschisa majoritatea doctorilor din oras si nu  numai dr Dragomirescu -pediatrul dr. Cici -oftamologul,dr Bivolaru radiologul,  dr Popescu internistul,  dr Gusavatai -ginecologul de a carui prietenie m-am bucurat,  dr. Marinescu senior - chirurgul si bunul meu prieten dr. Marinescu Mugurel -ortopedul ajuns ulterior directorul Spitalului de Recuperare din Eforie Sud.  Dr-ul Mavrodin, dr-ul Bernfeld care  vizita permanent familia Ionel Niculescu Mizil, de multe ori d-la Lenuta Niculescu venea cu o farfurie in pravalie sa cumpere cateva gogosi spunandu-mi:- "Misulica, da-mi repede cateva gogosi ca am musafir pe dr Bernfeld o figura, dar un om extrem de cult.
    Dar cine nu a trecut in acea perioada prin pravalia si casa noastra ?  Nu ne deranjau aceste vizite, ba din contra posibilitati aveam, eram dispusi intotdeauna sa-i primim. Avocati,  judecatori ce lucrau la tribunal in Buzau si in drum spre casa, adica spre Ploiesti, Bucuresti se opreau adesea si la noi. Astfel am avut norocul sa cunosc, datorita tatalui meu, o pleiada intreaga de oameni deosebiti de la care am avut de invatat mereu cate ceva. Ne-am bucurat de prietenia multor oameni cu pozitii ai vremii , datorita numai modului de a-i trata si primi cu respect si consideratie. As putea cita pe d-l Olteanu Lucian - presedintele Tribunaluilui Judetean Buzau, ani multi, un mare prieten al tatalui meu procurorul Stanescu,  judecatorul Sandu ...
       Se stiu cei ce  au fost ajutati de tatal meu,  nu vreau sa - i amintesc.... o  pot face usor ..!.
     
Ca sa nu se inteleaga altceva, vreau sa dau o mica explicatie valabila si pentrru celelalte exemple daca vor mai fi. Sa nu credeti ca aceste prietenii , relatii  pe care tatal meu Blaj le avea, se bazau pe altceva dacat recunostinta si respect. Sa intelegeti de ce  spun acest lucru.
              Casa noastra era deschisa   permanent  ,  fiind  frecventati de oameni deosebiti  ,de calitate,   era o  ,,institutie'' asa cum a spus un eminent tanar intelectual  al Mizilului , nascut in Mizil   ,Catalin Avramescu.
     Veneau oameni de spirit, titrati in special,  nu se complota, nu se barfea,se discuta la un nivel superior...

.............................

       La brutarie1934 ......In fundal mama lui Blaj , Ana,  Anika . Fila sora cea mica ,  in centru Blaj si cei doi lucratori.  Se vad in fundal,  franzelele expuse.... ce vremuri...!?
                                                    Seamana cu o scena din Spilberg , nu ?...
 Din ciclul negustori de altadata

     IX
           Veneau frecvent  la noi acasa , la micul negustor Blaj,   diplomati ai ambasadei Yugoslave ,  le pregateam mese frumoase. Veneau chiar cu sotiile si copiii. La unul dinte ei am fost si eu cu tata  la Beograd in 1973, cand nu iesea nici musca din tara.....
...   Tin minte cand a venit prim secretarul ambasadei  B. A , omul numarul doi  in ierarhia ambasadei, dupa ambasador desigur , mare prieten al lui Blaj, cu sotia si copilul , o fetita scumpa.
      Vis- a- vis de pravlie, in diagonala, o masina gris cu doi tipi in haine de piele;  erau securisti
- Uite- i pe aia, sunt  caralii
 -      Lasa-i tata incolo ,  il urmaresc pe B.A. de cand a plecat de la Bucuresti spre noi, ,, il protejaza'' nu ne  intereseaza.
    - Cred ca au instalatie pe masina  si va asculta ce vorbiti
- Lasa-i sa ne asculte  Eram surprins cu cata lejeritate ii privea pe acei securisti,  de pasaportul! ,care stateau intr-o Dacie gri vis-a-vis de casa noastra, in diagonala in dreptul casei cu etaj a dr. Androniu , unde acum este un bloc .  Ba mai mult, il vad pe tata  cum vine din casa, in pravalie, cu niste bidonase de vin ,de tara.... de pe la.... Vasilica Tudorancea, de la Tohani,Sahateni ,Vadu Sapat, Pietroasele ....
 -  Du- le te rog la masina consului        
 -Cum sa le duc? nu-i vezi pe securisti cum ne urmaresc?  a ras...
    -Vezi-ti de treaba ta  .....
 Am luat bidonasele cu vin si m-am conformat.
    ....Se lasa seara si consulul trebuia sa plece la Bucuresti. Au iesit din sufragerie, au traversat prin atelier, au venit in pravalie, ne-am  imbratisat  si s-au indreptat spre masina parcata in fata casei a pravaliei .
 Tin eminte, era un Audi nou superb.
    Fac o paranteza ,era un Audi ultimul strigat, am iesit din pravalie si ma uitam admirativ.... .Blaj m- a surprins.  
  - Ce tata iti place  ?vrei sa ma duc sa -i cer cheile consulului, sa faci o tura.  Am ramas blocat
-Cum domnule ma vad astia, nu am voie cu masina de C.D sa conduc
 -Vezi de treaba, spune -mi daca vrei  ...
.-Nu nu vreau . A plecat , am ramas mult timp pe ganduri ,eu cu masina ambasadei prin Mizil ,nu va dati seama ce,, aroganta'' era asta! . In drum spre masina, consulul a inceput sa se clatine putin. Ii  spun lui tata:
- Cum conduce  masina, ca e cam . ..obosit .
 -L-am rugat tata sa nu plece; dar nu vrea.
  In secunda urmatoare dinspre str. 24 Ianuarie, a aparut , o masina alb-albastra a Militiei circulatie. A oprit in spatele masinii consulului care continua sa se clatine  , militienii l-au salutat pe tata....
   Blaj s-a dus la consul , sa- l roage sa dea mana cu militienii,  consulul s- a .... ,,conformat'',  a dat mana cu  ei , s-a urcat in masina si a demarat spre Bucuresti . Nu i -a pasat  de  prezenta lor .
    Militienii de la circulatie cu masina alb-albastra au ramas in fata pravaliei, securistii cu masina gris' au demarat in tromba dupa masina consulului,  iar pe cei de la circulatie, tata i-a invitat in casa la masa .
   -Haide-ti inauntru, ca  a ramas mancare, bautura, ca noi asta facem stam la masa, mancam, bem, discutam, i-a invitat inauntru sa le satisfaca si curiozitatea.....!.?  ..de diplomatia lui Blaj .
    Ne urmareau evident ,dar  cinstea , diplomatia  tatalui meu, neamestecul in treburi  politice , au facut sa nu avem probleme cu..... ,, oficialii zilei''  Acestea erau vremurile pentru ..... unii....!
    X
      Am sa spun ceva  sa inteleaga toti  .  Foarte multi , mici-mari negustori au disparut in marea lor majoritate , din cauza regimului  desigur , dar sa- mi fie iertat, si din cauza unor ,,greseli'' personale  Tata nu  reprezenta  o tinta ,  era   doar un mic negustor, nu avea avere , nu facuse politica si era si ....,,supus'' sarb ..... Aici sunt mai multe explicatii  ptr. a intelege exact cum a reusit totusi sa se.... strecoare, sa traiasca .... .      Ca  sa  se inteleaga  ceva , am sa  spun o scurta intamplare  ce are ,cred , o  semnificatie ....
    XI
     .... La un moment dat anii 80 cred , cei ce nu erau membrii PCR, trebuiau atrasi intr- o organizatie ,cred ca.. F.D. U. S asa ,ca sa fie toti inregimentati . Au venit si la noi la pravalie la Blaj
- Haideti domnul Blaj sa intrati in F. D. U.S
- Domne, nu aveti  alta treaba ?. - Ce sa  faceti cu mine, eu sunt batran, asa si pe dincolo , lasati- ma va rog , va ajut cu ce doriti, dar nu ma implicati pe mine....
.- Haideti dnu Blaj, veti avea avantaje...
.- Nu- mi trebuie mie domnule nimic , lasati- ma asa, ma descurc eu, va rog . I- a cinstit pe aia ,le- a dat sa bea si sa manance, cum era obiceiul atunci ,  numai sa- l lase in pace.....

    -Tata, niciodata sa nu va implicati in politica ptr niste avantaje efemere,  poate sa iasa , dar va si puteti nenorociti , cariera, munca  e mai sigura. Sa fugiti de politica cat puteti ;   sarac si curat. E mai bine,  e mai sigur. Politica e ...schimbatoare.  
  Multi din cei   ce au fost in politica in perioada  interbelica, sa nu o idealizam totusi  prea mult, nimic nu este perfect , au intrat ca si azi cu diverse scopuri ,sa-si asigure niste avantaje, nimic nou sub soare, vi- l aduc martor  pe... Caragiale daca nu ma credeti , si- au luat un risc,  iar cand a venit comunismul.... au suferit enorm saracii,  ei si familiile lor  , au pierdut tot... unii  chiar... viata . A meritat oare?  Nu ma refer  la varfuri, la martiri , la idealistii si patriotii adevarati .... .
    Asa ca ....... mai ganditi- va., mai reflectati  ,viata e ruleta , nu se stie niciodata . Ce banalitati spunea , nu- i asa ?.....!. .. Asta a fost un motiv, doar  unul, a stat deoparte, nu s-a lacomit , nu s- a aruncat in ....vant ... a muncit , modest , si- a vazut de treaba, si -a mers mai departe  ...E elocvent ..?.!. qvod erat demonstrandum ...
       XII
 
       A  facut maximum ce se putea face in acea perioada neagra . Aici este valoarea lui pentru ca nu a folosit  decat mijloace corecte, nu a facut rau nimanui, nu a turnat pe nimeni, s-a folosit numai de creierul lui, diplomatia lui, calitatile native. Acum poate tanarul autor al saitului "Miziliada" caruia ii multumesc pt postarile despre Blaj  , ptr sait  il felicit , face un lucru deosebit, se vede ca este,, baiat destept''  ....  a inteles de ce am spus despre Blaj, ca a fost un mare negustor....
     Invingatori sunt numai cei ce trec linia, restul nu conteaza.... nu o spun eu , asta e viata !.... hasta la vista

 o ,, poveste''
     
          Nu vreau sa supar pe nimeni , iubesc oamenii,  in special pe cei in nevoi ,dar am cunoscut mari negustori , dupa 1965 cand au iesit din lagarele comuniste.  Venea cate un domn in pravalie si discuta cu  Blaj, dupa ce pleca, tata  imi spunea :
 -L-ai vazut ? Sti tu cine a fost: Luca Georgescu, Antonica Georgescu, mari negustori, exportatori de cereale, mare familie, mari oameni;
   -Si ce vrea? -
   -A iesit din puscarie, mi-a cerut niste bani, nu le da nimeni,  nu sta nimeni de vorba cu ei, ca le e frica.
 Erau fosti detinuti politici.
   -I-am dat, nu are de unde sa mai mi dea , mi-a lasat un loden-pedesiu, ce sa fac eu cu pardesiul lui?
 Era vorba de Luca Georgescu.  Asta era Blaj voia sa-l ajute, bineinteles ca nu a mai venit dupa loden ,iar tata l-a dat cadou ....
 
 o alta ,,poveste':

        Stateam in usa pravaliei  prin '76 pe trotuarul de vis a vis trecea un domn in mare  graba . Tata care era spiritual, glumet,  i se adreseaza;
- Mai repede, mai repede Ticule.... Nu am inteles nimic in prima faza nici nu aveam cum.  Era un bun si vechi prieten ce avusese printre altele si un restaurant la Odessa in timpul ocupatiei
   Nu aveam ce cauta noi la Odessa,  ori ce ar spune multi .... .
   Cand comunistii au luat puterea , el inca -i  mai astepta pe americani. Nu s- a apucat de munca si acum in varsta fiind  ,lucra, nu avea anii de pensie .Tata il sicana fiind prieteni ;
 Imi zice :
   -  Ma duceam tata pe la el, si- i spuneam  : ma Ticule , ia- te ma de treaba...
   - Nu Blaje, ca vin americanii . Am auzit eu la radio ..
Statea toata ziua  ,, in varful patului''cu urechea lipita de Vocea Americii.......
    -Nu mai vin ma ,apuca- te de treaba! .
 Nu s- a apucat, iar acum nu avea anii de pensie . Mergea cu pas grabit spre ...serviciu...
 
       Trebuie sa ai si intuitie, Blaj avea......



Misu Blaj 1973
    Blaj , sotia si  4 din copii
Blaj cu copiii 1973



Toto fiul cel mare





Misu Blaj in fata casei din Balcescu go