luni, 25 iunie 2012

presedintele tribunalului jud. Buzau , Olteanu Lucian

...La un moment dat voiam serviciu,  cred ca dupa ce am venit din armata.;    -Ce domnule , eu nu mai stau la gogosi vreau serviciu,  ii spuneam !.Tata avea nevoie de mine si - mi zicea : - Ai aici 10 facultati tata , poti sa inveti si muncind, dar daca vrei serviciu  nu e nici o problema , ma cunoaste atata lume , spune- mi unde vrei si gata  ,am sa vad  ce am sa fac , pun pe cineva  in locul tau , ma descurc eu ... trebuie sa mai dai la facultate , cartea e baza, aici stai cat traiesc eu si dupa aceeia ce faci ...!.? asa ca stai  linistit  invata sa dai la facultate, ca serviciu nu e problema, oricand si unde vrei tu imi zicea  . Uite daca tot  vrei servici ,vorbesc cu Lucica {presedintele tribunalului judetean Buzau ] sa lucrezi la tribunal  ,sa te pregatesti si sa mai dai la Drept . Pentru cei tineri mai ales, care nu stiu, ca sa dai admitere  la Drept in perioada aceeia la fara frecventa , trebuia sa lucrezi intr un domeniu apropiat  si sa ai si recomandarea organelor locale  U T C , Dreptul fiind asimilat stiintelor politice ..Zis si facut. Blaj a vorbit in drumurile curente la Buzau, cu Nea Lucica  i -a spus despre ce e vorba si nea Lucica a zis  sa ma trimeata la el sa vorbeasca cu mine personal . Eu am vrut, si acum ce sa mai fac, Blaj a luat- o in serios, asa cum era el . Mie incepuse sa- mi para rau . Imi ziceam : am sa fac naveta ,ma scol devreme , imi pierd prietenii  etc ...-Imbraca- te frumos , pantalon stofa ,camasa  cravata , nu cu blugi si du- te dimineata maine la Buzau la Lucica , ca asa ii spunea tata   domnului presedinte  Olteanu ,spui la portar ca esti asteptat de domnul presedinte al tribunalului si sa te conduca la dansul  .Incepusem sa am emotii. -Pai nu mergi domnule cu mine? -Nu tata, te descurci , eu raman la pravalie .- Pai mi- e rusine , nu cunosc  pe nimeni si altele ...  am inceput sa o scald ... Asa a ramas , am sa  plec singur  Na !servicu am vrut ,asta am gasit...M- am imbracat mai decent si dis de dimineata am plecat la gara . Era ,, putin'' de mers de la mine la gara , noroc ca naveta de Buzau era mai usoara , nu ca cea de Ploiesti unde erau o multime de mizileni ce lucrau in prea industrializatul  oras de resedinta .In tren eram cam stingher ; de !gastile erau deja formate . Cum se urcau  in tren scoteau cartile de joc si puneau de un tabinet , lucru care pe mine ma exaspera .. Nu erau oameni din anturajul meu ,cred ca era vecinul meu domnul Radu Romulus  Constantinescu ; toti erau mirati cand m- au vazut dis de dimineata la naveta -Ce -i cu tine ma intrebau ?  - Mi s -a facut de serviciu ...!!  -Pai n- ai minte, nu stateai bine la taicatu .Regretul ca am cerut sa merg la serviciu crestea. ,, De !am sa vad cum ma descurc'' ; Sahateni ,Stalpu , Ulmeni  ,Buzau Iata ma ajuns,  acum e acum . Am luat autobuzul  ,inghesuit am ajuns in centru ; de ! la Mizil mergeam relaxat pe jos , cu fiecare pas regretam ceea ce facusem ... dracu m -a pus imi ziceam ....Am ajuns in sfarsit in centru Buzaului  ,unde era cladirea tribunalului , o cladire superba de la inceputul secolului  .Am omis sa va spun ca eram dupa cutremurul din 77 .Pe afara cladirea era intacta dar in interior era daramata , tavane cazute , pereti crapati etc  M- am ingrozit . De fapt asa era si la casa noastra din Carol , pe  afara arata bine , in interior distrusa; am scapat de dracu si am dat de fisu ... Am intrat in tribunal  portarul m- a oprit binenteles  ,i -am spus ca am sa lucrez la tribunal  ,s- a uitat la mine neincrezator eram  slab ,tanar nu aratam nici anii putini pe care- i aveam, dar cand i- am spus ca merg la domnul presedinte Olteanu si -a schimbat  atitudinea , mi- a spus sa- l urmez si mi -a indicat biroul dansului.. .. va urma