duminică, 11 august 2013

replica ...acida

        pamflet                       ,, Fara  sa  fiu  genial ,
                                             Mi -am elogiat orasul .
                                             Din  patriotism  local,
                                             Am  exagerat,  normal ...  ''
                                         
                                             Nu regret ce am  facut ,
                                             Ca am fost mai subiectiv.
                                             In Mizil eu m -am nascut,
                                             Am avut deci... un motiv !.....
                                           
                                             Si dintr- un oras  banal
                                             Am facut unul  frumos .....
                                             Un Mizil... demential
                                             Hai, ca  iar sunt  mincinos......






 asa  ca nu accept toate aiurelile scrise despre ...Mizil......


        M- am enervat !  Imi propusesem sa fiu crestin , bland,  conciliator, ingaduitor , sa stau in defensiva , in umbra, sa nu ma bag in troaca,  dar vad , observ , ca ,,lumea '' nu te lasa,  profita de inactivitatea oamenilor, de neimplicarea lor, de frica  pentru ziua de maine....... Atat de presionati au fost romanii in  vechiul regim comunist, incat au ramas cu teama  infipta adanc in suflet ,lipsiti de curaj ,  fara reactie , indiferenti , absenti,  indurand cu stoicism,  toate nedreptatile  la care au fost supusi in  permanenta ....pacat , dar .... si trist.....

   
       mi- am propus sa stau retras,
       sa nu ma bag in ....troaca .
       nu m- am simtit nicicand atras,
       de  vorba   goala  , seaca...

       dar vad ca ,,unii'', nu ma lasa
       si   vrand sa- mi  faca- n ciuda ,
       spun  ,,aiureli'' , ca nu le pasa ,
       vor  doar , sa  se ...auda .....


           Nu mai citesc zi de zi ziarele , ca atunci  cand aveam cele mai multe abonamente din Mizil ... asa zicea  postasul....  Era  din Baba Ana....  satul vecin dinspre campie ,  plin de ...oi ... un tip solid  , cat un munte :  ,, Domnul Blaj ,  imi spunea , are cele mai multe abomamente din Mizil.. ..si  asa era  ........ tempi pasati......  Dar sa las asta ....
      Am in fata , ziarul ,,Evenimentul zilei'' din 8 august an curent , si ce vad?! ..... un reportaj inept despre Mizil al unuia Parvu , o,, brambureala'' despre Mizil..... A vrut si el  saracul,  sa fie interesant , ,,sa ne rupa in doua''  printr-  o comp ilatie din marele Geo  Bogza   ,,producand''  o caricatura a Mizilului ....
   - Ma ziaristu' lu' peste,   ala e Mizilul. ma ?!.... macar nu ai fost original,  sau poate  ai vrut, ti -ai dorit ... o comparatie cu   G. Bogza.... ma , du -te la .....,,gara''.... de unde ai venit !... nu ,,ala'' din reportajul tau aiuritor  e Mizilul , ci  acela cel avem noi mizilenii  in  suflet, in  inimi ........cauta -ti alt,, giob'' si nu mai scrie ,,aberatii '' de acest gen , ca daca mai vii prin Mizil,  ii pun pe aia,  sa te ia la,, suturi '', sa- ti umfle fundul ala mare ..... mai bine  citeste ,,Miziliada'' , un sait profesionist ,documentat, muncit , scris cu suflet ,  de mizileni adevarati ,   citeste  ceva despre ,, Festivalul  de umor Romeo si Julieta la Mizil ''  organizat,  produs cu  eforturi si  multa inima , de niste profesori dedicati , citeste- i  pe Caragiale , Ranetti , Agatha Bacovia  ,citeste din marele istoric Tocilescu,  mizilean  si lasa- l dracului pe ,,nenorocitul'' ala de  Adam.... si ai sa intelegi ceva despre Mizil si mizileni.. Sa scoatem la lumina ce- i  frumos,  valoros,  nu ..scursurile''...... stilul nostru  romanesc, sa ne minimalizam , sa ne ponegrim singuri , sa ne dezvelim  , sa aratam ce -i mai urat   ........  lasa- l pe G. Bogza  sa se odihneasca in pace , ca e o distanta ca de la pamant , la luna,  intre capodopera lui ,,175 de minute la Mizil'' si ,,prostiile'' scrise de tine...... Sau poate,  cine stie ,  vrei  sa ,,produci'' in viitor si o compilatie din marele, imensul titan ,I L Caragiale ?.....   ,,O zi solemna''...... sa nu te puna dracul  sa faci o asa de mare prostie.... Ai auzit ? vezi ca jignesti Mizilul si pe mizileni ,  ne jignesti inteligenta.... lasa -te , lasa- te !  ...... apuca -te de altceva ...... Hai ca m- am enervat...... toti ,,piticii'' isi dau cu ,,presupusul''.... .....Nu se poate sa ,,inghitim'' toate ineptiile.. .. putin respect si decenta ... dar si profesionalism ....
    ha ha ha ....