vineri, 7 iunie 2013

un negustor de vaza ... ,,Bibica'' ......

   




           Haralambie Smedoiu -Bibica  , negustor de vaza al Mizilului  intrerbellic ......



         Vreau sa,, marchez'' raspunsul , ce l- am primit de la dnu Iliescu,  nepotul unui negustor de vaza  al Mizilului  interbellic, Haralambie Smedoiu- BIBICA , cel ce ne- a gazduit in casa sa, pe noi fam Blaj , 8 persoane, dupa ce in noaptea anului nou  1955, casa noastra din str. M. Bravu ,a ars  complet ... parintii impreuna  cu  cei 6 copii , ramanand pe drumuri , la propriu .....  Am aflat recent, ca dupa acel dezastru , am locuit la nea Bibica,  in casa lui .....Daca as  fi stiut mai de mult lucrul acesta,  i- as fi inchinat o ....oda.!....    Sunt mandru , ca fara sa  cunosc  ,,amanuntul'' acesta  esential ,  acest bine facut noua  , fam Blaj,  l- am amintit,  ,,l- am inviat'' cum spun eu,  in scrierile mele minore .....      Am ....,,presimtit''  ceva, nu- i asa !?  ...
   .. Nea Bibica a fost in mintea mea de copil , tot timpul , o ruda apropiata, asa l- am considerat , perceput   mereu.....  Noi eram straini si nu aveam in Mizil nici un fel de ruda,  de aceea pentru mine ,,rude'' erau , Nea Bibica , Nasul Boris Spasici ..... Sora mea mai mare ,Vali, Valeria , a fost botezata de nea ,,Bibica'', ,,Coana'' Matilda sotia dumnealui ,  purtand numele ,Valericai , fiica dansilor si mama domnului Iliescu nepotul sau , cel  ce mi- a scris....niste... randuri  minunate , pe care vreau sa le  ,,pastrez''  in blogul meu......Ma impresioneaza ,  ori de cate ori  le citesc....

..................






                                                    Nea Bibica , Coana Matilda , Valerica si
                                          probabil Mircea unul din baieti



,, inca nu ti- am dat drumul din brate  pana acum , pentru a- ti spune cat m- a incalzit soarele copilariei , aparut in inspirata-ti idee de a rememora pagini din istoria familiei , dar si a urbei noastre, Mizil... Ai fost si esti colosal, in  tot ce- ai interprins!!   .Felicitari..... Sa-ti multumesc?! ...   e prea putin ....''
 
          Multumesc mult  domnule Iliescu si fericire urmasilor lui Nea Bibica si ai Coanei Matilda !......

 Bibica 

   ..... Un mare negustor ce a lasat ceva in urma sa,  trei copii , trei  case superbe ,  pe Sos. M.  Bravul  ,toate  trei  confiscate de comunisti  ..... obligandu- l , sa locuiasca cu chirie ,   in una din casele..... sale , in fundul , in spatele uneia din  case , de fapt..... O drama de proportii....... Asa au patit  si chiar  ..... mult mai rau , zeci de mii de negustori,  oameni de vaza, harnici , priceputi , oameni ce dadeau  consistenta si culoare  vietii  noastre,  oraselor noastre.... ! va urma.....







 casa lui nea Bibica din  str. m bravu colt cu str.  grivitei