vineri, 15 martie 2013

Mizilicuri , epigrame , parodii usoare ....



SIMPLE  RIME






 parodii ,   balade vesele,  in metru ..actual...
.mizilicuri  , sau mizi ..laikuri ..



  Intamplator, am citit ceva  despre festivalul  de umor  ,,Romeo si Julieta la Mizil''
   .......Am vazut mari  personalitati  printre invitati .... M- am intrebat  ce i-au atras mai mult in  Mizil,  Festivalul sau ...vinul !.....
   Banuiesc ca dupa epuizarea orelor alocate   festivalului,     erau invitati  sa viziteze cramele Combinatului de vin  ....Nu de altceva, dar insotit de ...Bahus si inspiratia creste ....
 

  Balade usoare..... simple  improvizatii....

  pentru cei  cu  un... pic de  umor... dar nu prea ...pretentiosi ... ( critici)....

  toate sunt dedicate orasului meu  Mizil......

       


   Festivalul de umor  Romeo si Julieta la Mizil...
         
            Eu stiu ca Festivalul e tentant.
            Dar fara vinul de Tohani,
            Talentul s- ar duce -neant....
            Iar muza- am  astepta- o ...ani ....!

..................................................

             Balada vinului ...masluit


          Vinu- i bun, ocaua- i mica
          Cum era la....Pompilica... (Cateaua lesinata)
          Nu te imbatai mai frate,
          Era ca si cum beai....lapte.
       
          De ce oare, ma-ntrebam ?
          Numai ca ades uitam,
          Ca pamantul asta are,
          Apa.... pentru  fiecare..... !

.............................




        Caldura mare la Mizil....


         Caldura mare fratioare
         Dar  nu e chiar o  super drama!
         Avem o sansa foarte mare ,
         Sa coboram urgent.... in crama ...!

...................................        
        Balada lui Romeo si Julieta la Mizil
       

          Romeo rau s- a intristat,
          In clipa - n care a aflat,
          Ca Julieta s- a mutat,
          Chiar la .. Mizil, in ...Regat.
       
          Imediat  s- a imbracat ,
          Si- a luat valiza, si- a plecat .
          In primul tren el s- a urcat .
          Trist ,spre Mizil, s- a indreptat..

         La gara n- a fost asteptat
         A luat o  birja   imediat,   ( nea Gabor)
         Si -ntrun suflet s-andreptat,
         Spre... Festivalul mult visat.
       
         Cand a ajuns, a constatat,
         Ca toata lumea a plecat.
         Un tip ii spune.. incurcat,
         Ca toti sunt dusi la .....Combinat      {de vin}Tohani

         Doar Julieta a mai stat,
         Sa faca putin ...curat.
         Si cu Romeo s- a certat,
         Pana tarziu, spre  inoptat...

         Romeo mult  i-a reprosat,
         Cum de -n Verona l-a lasat,
         Iar ea- n Mizil , s-a ...,,.asezat''!  
         Oras, de care n-a fost incantat...
       
         O morala:

          Sa dai Verona... pe Mizil
          E chiar.....o lipsa de  stil....
...............................
       Balada  vinului

        Mergand adesea la Mizil,
        M-am bucurat  si eu  din plin,
        De dealurile insorite    
        Ce-ascund comori nebanuite.

        Cu toti ne bucuram ades,
        Cand vinul dulce mai ales,
        Cules in toamna tarzior
        Ne umple sufletul de dor.

       Baut cu grija la racoare
       Se duce- n inimi , nu- n picioare.
       Dar de bei mult , si stai la soare,
       El urca -n creier, ..fratioare

       Atentie cu toti , cu toate ,
       Sa ne  oprim la timp , se poate!
       Ca vinul dulce, ghiurghiuliu,
       Sa nu ne duca in .....sicriu !           Doamne  fereste!....

................................


       O credinta

      Am o credinta foarte mare
      Caragiale n-ar fi existat,
      Fara Mizilul nostru care,
      Enorm de mult , l- a... inspirat...
   
      Prietenia  lui  Caragiale,
      Cu Leonida   Condescu ,
      N- ar fi facut doua parale
      Fara Ghita, Veta si miile de...escu



..........

    atractia  Mizilului...

    Un  orasel neansemnat,
    Ce a atras- neancetat
    O seama- ntreaga de poeti,
    De scriitori , de cantareti.....
.......................................
   o parere

    De  ce mizilenii  ii  inspira
    Pe scriitori , pe  umoristi?
    Dar lucrul acesta nu ma mira,
    Stiind,  c- au suflet de.... artisti .

..................................

   Auto ironie

  Nu sunt un universal,
  Ci doar un modest tip ...local.
  Sunt , sa stiti, doar un biet ins.
  Nu aspir la.... necuprins!

  N- am ambitii mondiale,               planetare....
  Ci doar veleitati banale.                provinciale
  Nu vreau lumea la picioare,
  Doar.... Mizilul sa- l vad... mare ...!

.............................................
La Mizil  , La Mizil...

  La  Mizil , La  Mizil ,
  Hai cu  totii  la Mizil.
  Este un oras sublim
  Plin de fite , plin de stil .  

  Cel putin asa- l stiam,
  Cand in el eu locuiam.
  Cred ca  mult nu s- a schimbat
  De- i asa, sunt... consternat.

  Nu concep in nici un fel,
  Ca sa ma despart de el.
  Chiar daca  s-a transformat,
  Tot  m -atrage- nencetat !
.....................................................

 Mirajul Mizilului

 Nu mai radeti de Mizil,
 E chiar un oras cu stil.
 Nu vorbiti fara sa stiti ,
 E pacat sa-l ponegriti.

 Veniti deci, cu toti mai frate
 Sa-l vedeti, este aparte .
 Nu e mare, ci e mic
 Dar are  un.... siretlic.

Te atrage , te surprinde
E -un miraj ce te cuprinde.
Si ca vrei , ori ca  nu vrei ,
Tot ajungi in ...Fefelei ...      .ha ha ha
..........................................................................


 Destinul....comic al Mizilului .....

 In  nici  o  tragedie
 Mizilul n- a fost,, ilustrat''.
 Dar in comedii, in ,, poante'',
 Foarte mult s- a ,,remarcat'' .

 Ce sa fie asta oare,
 O fi bine,o fi rau ?!

 morala

 Mizileanul nostru are,
 De la Dumnezeu lasat,
 Har sublim ..divin
 De comediant ..versat , rasat ...

.....................................................
 Falitii nostrii....


  Mizilul nu avea un teatru,
  Dar a avut in schimb,, artisti''.
  Din cate stiu ,erau vreo patru ,
  Ce nu voiau, noi sa fim , tristi ....

  In lipsa unei scene adevarate ,
  S- au descurcat cum au  stiut .
  Dandu -ne ,spectacole'' variate,
  Pe strazi  , pe unde au putut .

  Fotida , Paiu , Lili bou si  Bobulet ....
  Erau,, artistii'' nostrii deci ,
  Ce ne distrau cu poante seci,
  De nu- ti placea, puteai sa ...pleci .

 ,, Actorii'' mai sus pomeniti
  Erau se pare... nedoriti .
  Si se jucau pe ei ,sa stiti !
  Erau adica .. neciopliti ... neofiti .

   morala :

   Reprezentatiile  teatrale
   Erau  spectacole banale ,
   In comparatie cu ce vedeai ,
   Pe strazi , atunci ,cand te  plimbai ....

  ................................................
 Balada....  subiectiva

Din patriotism local

Fara sa fiu genial,
Mi-am elogiat orasul
Din patriotism local
Am exagerat, normal.

Nu regret ce am facut
Ca am fost mai subiectiv.
In Mizil eu m-am nascut,
Am avut deci ... un motiv.

Si dintr-un oras banal
Am facut unul frumos...
Un Mizil... demential
Hai, ca iar sunt ... mincinos.!
..................

 balada aproape vesela


Regret , dar nu ...etern....

Regret ca n-am mai mult umor,
As fi pe placu'  tuturor.
Iubit de toti, chiar adulat,
De toata lumea.... venerat.

Regret ca nu sunt mai profund,
Cu toate c-am atatea-n gand.
E dificil  sa scrii, e complicat,
Cu  greu  poti   fi.... apreciat...          remarcat ...

Regret ca nu-s mai intelept,
Cu toate ca ma cred  destept.
Sa recunosc  ca n-am talent,
Si sa renunt, sa fiu..... decent!

.................................
 parodie usoara...  de oras...

   sutii , fraierul si aerul...

   Se lasa seara in Mizil ,
   Incet ,incet orasu- i plin .
   Balcescu se umple de oameni,
   De faliti ,de suti, de fameni .
 
   Vin calicii in oras,
   Pan' la ultimul ...copilas.
   Se plimba de colo, colo ,
   Stransi in grup ,dar chiar si solo.

   Casca gura, se agita ,
   Dar raman cu buza fripta .
   N-au un sfant  in buzunar,
   Mai e pana la ...salar.                   (daca au ?..)

  Ar intra si ei -n Tohani,                 ( restaurant)
  Dar cu ce ,  n- au gologani !
  Iata  apare brusc un fraier,
  Ce- a iesit si el la aer.

  Il vrajeste , il,, inmoaie'' ,
  Pan' le da si lor o ...foaie.              o suta de lei , o albastra
  Bucurosi, intra- n Tohani,
  Pot acum , ca de ! au bani.

  Cer sa vina ospatarul                     nea Costel
  Sa umple la toti , paharul .
  In sfarsit sunt multumiti .
  Stau  la  masa   fericiti ,

  final ....fericit ....

  Beau,  mananca, se distreaza,
  Fraierul a fost de..... baza ...

morla

 Iesi la aer ,
 Dai de fraier !.....      fara sa vrei...

 ..........................................................


 Incep sa devin mai ...profund , mai intelectual ....   ha ha ha

 parodii ...reflexive ... putin mai serioase  dar tot ...usoare ....


Ce sunt ....?!

 De vreti sa m -ascultati, va spun cinstit,
 Nu- s nici  poet,  nici  scriitor .
 Am stat un timp si m -am gandit,
 Sunt  poate cel  mult, un... actor.. !

 Dar nici actor nu sunt, e clar ,
 As fi jucat si eu in drame .
 Chiar si -ntr- un rol mic , secundar,
 N- as mai fi stat tot timpu- n..... crame!

 Dar nu- s nici  mare  bautor ,
 Am scris asa , sa- mi iasa rima .
 Nu sunt poet ,  nici scriitor ,
 Atunci ce sunt , aici e. ..drama!?..

................................................................




  Jos palaria 

  In scrisul meu minor ,, intovertit'' ,
  Am invocat  prea mult pe Blaj , gogoseria
  Cred eu, ca multi s- au plictisit,
  Las balta  proza  , traiasca parodia!.....

 In scrisul meu minor am laudat,
 Prea mult pe Blaj , gogoseria
 Cred ca pe multi i- am deranjat,
 De- au suportat....  scot  palaria ..!

Atat de mult am comentat
In scrisul meu , de Blaj , gogoseria
Convins ca multi s- au suparat,
Renunt , nu vreau sa tulbur ...confreria ...

  Si totusi.....

In scrisul meu  minor am evocat,
Prea mult pe Blaj , gogoseria.
Dar unii  chiar  s-au  ...bucurat,
De  e  asa ...jos palaria ......!
   ..........................................



  Am incercat ....

Am scris de toti ,am scris ...
,,duios'',
Am fost si critic si nostalgic.
Am incercat sa scriu frumos ,
Chit , ca am fost ades, prea ...
 tragic...!

.............................................



 dorinta ...

 E cazul  sa  fiu  mai discret ,
 Sa nu  m- arunc  atat in vant.
 Ar fi cred  eu , mult mai corect.
 Mi -am luat , marturisesc... avant .


 Sa stau in banca mea eu vreau,
 Asa cum am facut mereu .
 Sa  las disputele desarte ,
 Si sa ma intorc la ...Dumnezeu ..!.
....................................................................

Parodie usoara  ....aproape serioasa



 un sfat ....


Nu va mai luati in serios,
In general e de prisos.
Lasati orgoliul la o parte,
Fiti buni si drepti,cum scrie-n.
Carte.....

Nu va mai luati in serios ,
Cu siguranta -i de prisos .
Mai reflectati putin la viata,
Ganditi -va ca- i  ca  o... .
Ata

Nu va mai luati in serios,
Ca negresit e de prisos.
Realizati ca timpu- i scurt,
Si  ca vom  fi  cu totii ...
Lut

recomandare

Nu va mai luati in serios,
In general e de prisos.
Acum suntem, maine nu stim,
De aceia- i bine sa ...
Traim .....


morala :    

Nu va mai luati in serios
Cum v- am mai spus e de prisos ,
Nisipul din clepsidra- a curs,
S- a terminat, timpul s -a...
Scurs...                                                                 c'est plus tarde





 Misu Blaj Ivanovici 2013 Bucuresti